تنبل

۱۳۹۹/۵/۱۵

تنبل حیوانی عجیب
برای مشاهده ی اندازه ی کامل کلیک کنید

حیوان تنبل چیست؟

تنبل ها جز طبقه پستانداران هستند که دارای شش گونه میباشند وبه دو دسته دو انگشتی و سه انگشتی طبقه بندی می شوند و ساکن آمریکای جنوبی و مرکزی می باشند .
به علت کندی بسیار حرکات  این نام به آنها داده شده است حرکات آنها به قدری کند و آهسته است که مانند تصاویر آهسته تلویزیونی است اما دیده شده که در زمانی که از دشمن فرار می کنند سرعت قابل ملاحظه ای دارند.
همچنین در آب شناگران خوبی هستند.
این حیوان جهت کاهش مصرف انرژی حدود 15 ساعت در شبانه روز را در خواب سپری می کند البته دانشمندان بر این باورند که تنبلها حدود 10 ساعت می خوابند و بقیه ساعات را به تنبلی سپری می کنند.
در هفته یک بار تغذیه می کند . در هنگام خواب سرعت هضم غذا ، تنفس و ضربان قلبش باز هم کندتر میشود .
تنبل ها در حال کم شدن هستند قبلا تنبل هایی به اندازه فیل در روی زمین و همچنین تنبل های دریایی وجود داشته اند که همگی منقرض شده اند.
آنها  روی درخت زندگی می کنند و هنگام دفع از درخت پایین می آیند
برگ و جوانه درخت بیشتر غذای آنها را تشکیل می دهد که متاسفانه برگ ها انرژی زیادی ندارند و تنبل از طریق پایین آوردن دمای بدنش و همچنین آرام هضم کردن غذایش خود را سازگار می کند شاید باورتان نشود روند هضم تنبل ممکن است ماه ها طول بکشد.
تنبل دارای معده ای بزرگ است که آنرا انباشته از غذا میکند به طوری که دو سوم از وزن تنبل را غذای موجود در معده اش تشکیل می دهد.
آنها فقط در صورت نیاز حرکت می کنند در واقع آنها تنبل ترین موجودات روی زمین هستند.پنجه تخصصی خمیده آنان این امکان را فراهم می آورد که بیشتر انرژی خود را صرف آویزان بودن به صورت وارونه از درخت نمایند آنها حتی در حال تولد هم در حالت آویزان از درخت هستند.
روی بدن آنها یک نوع جلبک رشد و زندگی می کند که برای زندگی در مو تکامل یافته است وای ن جلبک به دلیل رنگ سبز به استتار این جانور کمک می کند.

تنبل چیست؟
برای مشاهده ی اندازه ی کامل کلیک کنید

زندگی حیوانی به نام تنبل
برای مشاهده ی اندازه ی کامل کلیک کنید

تنبل روی درخت
برای مشاهده ی اندازه ی کامل کلیک کنید

..